מדד תשומות הבניה

אם אתם עומדים בפני רכישת דירה מקבלן המושג "מדד תשומות הבנייה" הולך ללוות אתכם הרבה.

sfsfd
שקל ישראלי
הוא הולך להיות שגור בשיח היומיומי שלכם וחשוב שתכירו מה זה בכלל אומר, מה המדד המעודכן נכון להיום, מה המדד הצפוי בעוד שנה, מה המדד הצפוי ביום הרכישה של הדירה ובעוד כמה תאריכים חשובים. את הנתונים המעודכנים והאמינים של מדד תשומות הבניה תוכלו למצוא ממש כאן, בתוספת מידע ונתונים אחרים שחשובים לרוכשי דירות קבלן או דירות יד שנייה, למוכרי דירות ולכל מי שעוסק בנדל"ן. הנתונים באתר של "עודף" מתעדכנים בהתאמה לשינויים והם אמינים ומאומתים.

מדד תשומות הבנייה - מה זה אומר ומי צריך לדעת אותו?

מדד תשומות הבנייה למגורים הוא מדד שמוציאה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מידי 15 לחודש והוא מייצג את השינויים בעלויות הבנייה. הוא מבטא את עליית (או ירידת) המחירים בחומרי הבנייה (מלט, בטון וכו') וכן עלויות בנייה נוספות. הוא רלוונטי בעיקר עבור מי שמתכנן רכישת דירה מקבלן (בפרויקטים של מחיר למשתכן או פרויקטים אחרים) , אז בדרך כלל התשלומים הם צמודים למדד תשומות הבנייה. כמובן שהוא רלוונטי גם עבור קבלים ואנשי נדל"ן שעוסקים במכירה של דירות חדשות כשהתשלום עליהן הוא צמוד למדד תשומות הבניה.

מה המדד תשומות הבנייה נכון להיום?

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה היא שאחראית על פרסום שוטף של מדד תשומות הבנייה והיא עושה זאת מידי 15 לכל חודש בחודשו. אנחנו מביאים מידי חודש את הנתונים המדויקים של מדד תשומות הבניה מיד לאחר פרסומו על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. תוכלו להתעדכן כאן באופן שוטף במדד, להבין מה זה יעשה לתשלומים הנוכחים והעתידיים שלכם ולקחת החלטות מושכלות.

היסטוריה של מדד תשומות הבנייה לאורך השנים

מחפשים נתונים היסטוריים של מדד תשומות הבנייה לאורך השנים? נשמח להביא לכם אותם ! רק חשוב להבין ששינויים במדד הם תולדה של אירועים מדיניים ובינ"ל (מלחמות, מגיפות, מחסור בעובדים, מיתון וכו') כך ששינויים שהתקיימו במדד לפני עשור לא בהכרח יוכלו לנבא שינויים בעת הזאת. בנוסף תמצאו באתר של "עודף" נתונים נוספים שהם הכרחיים לרוכשי או מוכרי דירות כאשר הכל מרוכז במקום אחד לנוחיותכם.